Τη χαρακτηριστική αδιαφάνεια, τις παρατυπίες αλλά και τα ζητήματα παράκαμψης του ανταγωνισμού για την εμπλοκή της εταιρίας Marketing Greece με την καμπάνια προβολής του ελληνικού τουρισμού καθώς και το μύθο που καλλιεργείται από την κυβέρνηση πως πρόκειται για μη κερδοσκοπική εταιρία, καταρρίπτει έρευνα της ομάδας του Vouliwatch.
Το θέμα ήρθε στην επιφάνεια μετά τη μυθική σύμβαση των 32 εκατ. ευρώ προς την εταιρία, συμφερόντων του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), που φέρεται να «σταμάτησε» το Δ.Σ. του ΕΟΤ.
Η ομάδα σχολιάζει:
α) Σε σχέση με την ισχύ της περίφημης Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου της 13ης Απριλίου που κυρώθηκε πρόσφατα με νόμο, στο άρθρο 69 δίνει τη δυνατότητα στον ΕΟΤ και σε ΟΤΑ να κάνουν απευθείας αναθέσεις στην Marketing Greece ΑΕ, μέχρι την 31η Αυγούστου, κατά παρέκκλιση της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας, επικαλούμενη τον κοροναϊό και την ανάγκη “αποκατάστασης της εικόνας της χώρας
β) Σε σχέση με τα ζητήματα ανταγωνισμού, σημειώνει ότι δεν ζητήθηκε η γνώμη της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων αλλά και όταν αυτή διατύπωσε αυτεπάγγελτα γνώμη για την απευθείας ανάθεση στις 29/04, αγνοήθηκε από την Κυβέρνηση. Μάλιστα στη γνωμοδότησή της η ΕΑΑΔΗΣΥ, διατυπώνει πως η διάταξη της περιβόητης Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου δεν είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και το ελληνικό Σύνταγμα γιατί στην ΠΝΠ συμπεριλαμβάνεται ονομαστικά η Marketing Greece, προβλέπει ανάθεση ανεξαρτήτως της αξίας της σύμβασης καθώς επίσης κατασταλτικό αντί για προληπτικό έλεγχο των δαπανών.
γ) Η Marketing Greece όπως ρητά αναφέρεται στο καταστατικό της είναι μια κανονική, ιδιωτική ανώνυμη εταιρία, παρά τους ισχυρισμούς που έχει διατυπώσει δημόσια και ο Υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης ότι είναι “μη κερδοσκοπική”. Ο ισχυρισμός περί του “μη κερδοσκοπικού” χαρακτήρα εδράζεται σε ένα άρθρο του καταστατικού που μιλά γενικώς και αορίστως για “πρόθεση των μετόχων να μην διανέμουν κέρδη” αλλά να επανεπενδύονται. Όμως αυτό ούτε δεσμεύει κάποιον ούτε ανατρέπει τη νομική μορφή της, που είναι Ανώνυμη Εταιρία.
Τέλος, όπως είναι σαφές διαψεύδονται και οι συνεχείς συνεντεύξεις και αναρτήσεις του μέλους του Δ.Σ. της εταιρίας Φώτης Κοκοτού, που υποστηρίζει ότι η Marketing Greece εξαιρείται από τις διατάξεις των δημοσίων συμβάσεων, κάτι που σύμφωνα με τους συντελεστές του Vouliwatch συνιστά παραπληροφόρηση αφού ο νόμος που επικαλούνται ψηφίστηκε το 2012, κατά τη σύσταση του Marketing Greece αλλά καταργήθηκε ένα χρόνο μετά.

Με πληροφορίες από το tvxs.gr.